thumbnail

Zie ons Dansen

Succesvolle campagne strategie voor Danspunt.

Danspunt Vlaanderen wou tijdens de corona pandemie een positieve boodschap uitsturen naar dansers. Een hart onder de riem om te blijven geloven in hun passie. We werkten een strategie uit voor een stevige en succesvolle online campagne. ‘Zie ons dansen’ is een campagne om de sector een gezicht te geven, om te tonen hoeveel dansdrang er is en om de verbondenheid tussen dansers en makers, ongeacht stijl of ervaring, te versterken.

Strategie: een uplitfting Social media campagne opzetten met dansers

Zoveel dansers moesten het afgelopen jaar extra creatief zijn om hun artistieke ei kwijt te kunnen. Ze konden niet onbezorgd samen repeteren, geen voorstellingen geven en hadden geen contact met publiek. Danslessen vonden voornamelijk online plaats. Maar ze bleven, desondanks, creatief…  Om het spotlicht te richten op al die passionele dansers riepen we voor Danspunt, het steunpunt voor dans en beweging, de campagne ‘Zie ons dansen’ in het leven. Met een sterke social media campagne hebben we de danspassie en het verhaal achter de dansers online in de kijker gezet en bliezen we stevig de vlam in de danspijp.

Dijk van een bereik

Onze goed doordachte campagnestrategie legde Danspunt geen windeieren:
Influencers en topdansers Wim Van Lessen & Joffrey Anana inspireren en trokken de campagne op gang 💃🏻 De wervelende dansclip op de beats van de reizende ster Charlotte Adigéry kreeg een enorm bereik (facebook, youtube & ITV) 🕺🏻 Dansers deden instagram take-overs 💃🏻  Behind the scènes video’s duidden de campagne 🕺🏻 De perswerking zorgde voor extra media coverage & free publicity 💃🏻 De samenwerking met Dag van de Dans onderschreef de boodschap en VRT bracht de clip op TV & Podium19.
Yours truly, the Cojaksons.
🕺🏻💃🏻

#zieonsdansen

Wil je weten wie achter de creatieve uitwerking zit?

Check dan onze partner in crime, het creative agency Brandlieutenants.com

 

 

star