Vlaamse Sportfederatie

Campaign: zet je schouders onder sport. (Nl.)

PROJECT LANGUAGE

300,000 … That is the number of volunteers working in Flemish sports clubs. 98% of those sports clubs say they cannot run without volunteers. #sportshoulders are indispensable: without them, no sport. More than 60% of clubs also signal that they are short of shoulders and are urgently looking for new volunteers! Cojak to the rescue…

360° MARKETING CAMPAGNE.

De Vlaamse Sportfederatie vroeg aan Cojak om, wel ja, onze schouders onder deze campagne te zetten. Na een aantal grondige strategische brainstorms met de klant bedachten we #sportschouders: een 360° marketing campagne samen met alle Vlaamse federaties.

ONLINE & TV VIDEO CAMPAGNE.

Doelstelling: met deze campagne wil de Vlaamse Sportfederatie de verbindende kracht van sport en de sociale meerwaarde van vrijwilligerswerk tonen. Statistieken tonen ons dat veel mensen goesting hebben om vrijwillig een maatschappelijk engagement aan te gaan. De campagne wil die mensen in het sociale netwerk van clubs en federaties activeren.

Digital Marketing Campaign

Met online video’s met Vlaamse topsporters en leuke illustraties trekken we aandacht op sociale media.

DE BELGIAN CATS LANCEREN DE CAMPAGNE

Om de campagne te lanceren verrasten we de vrijwilligers van de Kortrijk Spurs! De hele ploeg van de Belgian Cats droegen de vrijwilligers van de Kortrijk Spurs op handen! Want zonder hun sportschouders stonden de Cats niet aan de top.

ALLE CLUBS DOEN MEE

De verrassingsactie is het startschot van de campagne “Sportschouders” om meer vrijwilligers warm te maken om zich in te zetten voor een sportclub. Want het is nodig!
300.000 … Dat is het aantal vrijwilligers dat dagelijks aan de slag is in de Vlaamse sportclubs. Zonder hen, geen sport. 98% van de sportclubs geeft aan niet te kunnen werken zonder vrijwilligers. Zij zijn onmisbaar bij de meest uitleenlopende taken zoals terreinen onderhouden, evenementen organiseren, de clubadministratie bijhouden, boterhammen smeren,…

#SPORTSCHOUDERS
GEVEN ME VLEUGELS

“DANKJEWEL AAN ALLE VRIJWILLIGERS! ZONDER JULLIE ZOUDEN WE ONZE PASSIE NIET KUNNEN UITOEFENEN. JULLIE ZIJN GOUD WAARD! 🤩”

Jolien Vermeylen,
Belgische Triatlete van het jaar

Cojak’s Brand Lieutenants:

Camera: Gino de Baudringhien
Director: Filip Bullens
A.D.: Batist Vermeulen
Photography: Pavlina Blazkova
Cast: Jolien Vermeylen, Yellow Tigers, Belgian Cats.

helping the good ones win.

Your Brand Matters

get in touch