MAATWERKBEDRIJVEN

Brand strategy & image campaign (Nl.)

PROJECT LANGUAGE

OM DE MAATSCHAPPELIJKE RELEVANTIE TE ONDERSTREPEN EN DE WERKNEMERS VAN DE MAATWERKBEDRIJVEN IN DE KIJKER TE ZETTEN DEDEN WE EEN STRATEGISCHE MERKPOSITIONERINGSOEFENING MET DE KOEPEL ORGANISATIE. MET DE OUTPUT VAN DEZE OEFENING ONTWIERPEN WE EEN OVERKOEPELENDE MERKIDENTITEIT VOOR DE MAATWERKBEDRIJVEN EN BEDACHTEN WE EEN WERVENDE IMAGOCAMPAGNE.

Maatwerk geeft mensen zin.

Want mensen opnieuw zin geven is de kernopdracht van de Sociale Economie. Om kracht van deze campagne te vergroten besloten we om de slagzin artistiek te interpreteren. Samen met fotograaf Frieke Janssens maakten we sprekende portretten. De beelden weerspiegelen de bezieling van de maatwerkbedrijven. De werknemers worden fier afgebeeld, delen hun echt verhaal en zijn trots op wat zij doen.

mediapartnership met radio 2

Voor de campagne gingen we een samenwerking aan met de mediapartner Radio2. Zij ondersteunden de campagne met content tijdens hun uitzendingen, publiceerden de beelden op hun website en maakten postcast  over de verhalen van maatwerkers op de radio.

Overkoepelende merkidentiteit voor de sociale sector

Om een duidelijke lijn en eenheid in de communicatie voor de hele sector te krijgen, ontwierpen we voor de sociale sector een imagohandboek. Met vrijblijvende guidelines kunnen maatwerkbedrijven de nieuwe, overkoepelende merk positionering in hun eigen communicatie intergreren.

helping the good ones win.

Your Brand Matters

get in touch