Amor, Amor …

Kunnen jullie een drie jarige campagne op poten zetten die jongeren overtuigt om duurzamer om te springen met hout en hen ook het nut van tropisch hout toont? Dat vroeg Bos+ aan ons. Superleuke opdracht, maar wel tamelijk, euh, droge materie voor jongeren. Hoe moeten we daar aan beginnen? Die gasten zijn vooral bezig met zichzelf te ontplooien en met op zoek te gaan naar een lief. Toch niet met duurzaam houtgebruik… Wacht eens, als we nu eens een (duurzame) stoel op zoek laten gaan naar een lief en we brengen dat verhaal?

Het werd een brede sensibiliseringscampagne die zich expliciet richt naar jongvolwassenen en naar jongeren tussen 12 en 15 jaar. Met een simpele stoel brengen we het jonge volkje een stapje dichter bij duurzaam houtgebruik.

#stoelzktlief

tv-spot > conversie online

DIY ontwerp

We ontwierpen deze stoel speciaal voor deze campagne. Feel free to share en ga er zelf mee aan de slag!

Print

Je kan het bouwplan ook hier downloaden, zo kan jij ook verliefd worden op je eigen stoel!

 

Via workshops door Netwerk Bewust Verbruiken en door een pop-up stand van Bos+ worden jongeren aangespoord om zelf hun stoel in elkaar te timmeren. Ook online wordt de stoel gedeeld en wordt zijn verhaal gevolgd. Power to the pepole!

stoel_plagestoel_parkstoel_zagenstoel_love_cojakposter_stoelzktlief_A2