thumbnail

Mirto, de opbouw van een nieuwe merkidentiteit

Mirto op weg helpen.

Mirto is een groeiend maatwerk bedrijf dat zich wil herpositioneren als professioneel bedrijf op de markt. Ze kwamen bij ons aankloppen om hun marketingplan uit te werken. Dat doen we uiteraard met alle kennis en plezier, maar om een zinvol marketingplan uit te werken heb je degelijke fundamenten nodig.  En dat vind je in een degelijke merkpositionering. Bij de analyse van hun communicatie behoefte werd het snel duidelijk dat we ons eerst moeten toeleggen op het uitwerken van een nieuwe merkidentiteit. Mirto volgt onze 5 stappen methodiek (lees meer ) om te een creatieve marketingcampagne te komen.

1. Een grondige analyse oefening

We organiseerden voor het Mirto team een aantal strategische workshops waarbij we samen de wortels van dit bedrijf blootleggen. Het resultaat hebben we zorgvuldig en doordacht neergepend in hun merkpaspoort. Daarin staat het hart van hun merkverhaal waarop we hun hele marketingplan gaan uitwerken. We doen dit volledig in samenwerking met de klant.

 

Wil je graag meer info over een merkpaspoort of onze methodiek?
Stuur ons een mailtje en we geven je graag wat meer uitleg over onze aanpak.

2. Marketing rollout plan

Op basis van de strategische analyse oefeningen konden we al snel de eerste noodzakelijke actiepunten voor de klant aanduiden. Zonder het uitvoeren ervan staat hun marketingplan niet stevig in de schoenen.

3. Coming up: de creatie van hun branding & het bedenken van een creatieve marketingcampagne…

 

 

 

 

star