Cojak wint silver award ‘Beste Performing Community Campaign 2016’ met #TOPindesport!

digital_marketing_award_cojak

Hoe één hashtag het tot een trending topic en nieuwsitem schopt voor een budget van … 0 euro. De lanceringscampagne van Time Out Tegen Pesten was een schot in de roos en werd trending topic zowel in de pers al op sociale media. Het succes van deze campagne wordt dus nu ook bevestigd door deze award.

Hoe we dit hebben aangepakt kom je in de presentatie te weten:

 

We bedachten een teasercampagne waarbij Vlaamse topsporters via social media het time out gebaar deden en iedereen nieuwsgierig maakten met de boodschap: “Wij doen mee aan een time out #TOPindesport.” De hashtag was wereldwijd (indeed) trending topic op de sociale media en ging niet onopgemerkt voorbij. Sporza, de nieuwsredacties en andere media werden geprikkeld en publiceerden de foto’s van de topsporters en –teams.

topsporters_sporza_440

De cijfers spreken boekdelen:

mediabudget: 0 euro
bereik gepubliceerde krantenartikels: 1.546.000 lezers
bereik online publicaties: 25.000.000 viewers
bereik radio uitzendingen: 2.800.000 luisteraars
bereik TV uitzendingen: 3.000.000 kijkers
BEREIK topsporters (twitter/instagram): 1.200.000 FOLLOWERS

Credits

The Cojaksons:
Strategy: Filip Bullens
Creative Team: Els De Pauw & Filip Bullens
Press: Sandra Plasschaert, Cats Communication

Our client: Ices, Ethiek in de Sport. RESPECT!

Meer over de campagne